piątek, 15 maja 2020

Wrażenia i uczucia. Czwartek - ,,Jak pozbyć się strachu?"

Czwartek - 21.05.2020 ,,Jak pozbyć się strachu?"



1. Zapraszam na ćwiczenia poranne:


2. „Krok do przodu, krok do tyłu” – Do wykonania zadania przyda nam się kostka do gry lub można tupać, a dziecko będzie liczyć, ile razy rodzic tupnął.  Przed rzuceniem kostki/tupnięciem dziecko mówi rymowankę:
Ile kroków zrobić mam?
Kostka/noga zaraz powie nam.

Rodzic podaje polecenie, np. dwa kroki do przodu, jeden krok do tyłu, dla starszych można również włączyć kroki w prawo i w lewo.

3 Posłuchajcie wiersza ,,Przytul stracha" M. Strzałkowskiej.

Przytul stracha
M. Strzałkowska

Strach ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym wzrokiem wokół toczy...
Lecz gdy go za uszkiem głaszczę,
W śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
Coś dziwnego z nim się dzieje,
Łagodnieje i maleje,
Mruży swoje kocie oczy
I w ogóle jest uroczy!
Strach ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym wzrokiem wokół toczy,
Lecz ty dłużej się nie wahaj
I po prostu przytul stracha.

Odpowiedzcie na pytania:
Co to jest strach?
Kiedy strach się pojawia?
Jak wygląda? Czy w ogóle ma wygląd?
Czego się boisz?
Co robisz, gdy pojawia się strach?

4. „Strachy na lachy” – mówimy: Gdy przychodzi strach, gdy nie wiesz co zrobić, powiedz rymowankę. Dziecko  porusza się przy dowolnej muzyce: skrada się, rozgląda się w koło, zachowuje ostrożność, porusza się w pozycji pochylonej, zalęknionej. Podczas pauzy recytuje rymowankę:
Strachu, strachu, rozchmurz się!
Strachu, strachu, przytul się!
Czarno, ciemno znika już...
Słońce, jasno jest tuż, tuż!

Następnie robi śmieszne figury, miny, przytula się,  wykonuje śmieszne tańce.

5. Obejrzyjcie Domisie, które opowiadają, że strach ma wielkie oczy.




5. Strach na wróble – kolorowanie,wylepianie według własnego pomysłu.



Zadania dla chętnych: 
6-latki: 22b kolorowanie wg kodu, 23a kreślenie drogi, pisanie po śladzie. 
3-latki: str 30 - kolorowanie stracha na wróble  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz