piątek, 29 maja 2020

Dzień Dziecka. Środa- Z wizytą u moich rówieśników

Środa 03.06 - Z wizytą u moich rówieśników 



1. Poruszajmy się do muzyki.


2. Posłuchajcie jeszcze jednej piosenki Majki Jeżowskiej ,,Wszystkie dzieci nasze są". Wyklaszczcie rytmicznie refren utworu.




3. Przed nami kolejna piosenka ,,Jesteśmy dziećmi", proszę zwróćcie uwagę na wygląd dzieci z różnych stron świata.



Z pewnością zauważyliście, że między dziećmi, tak jak i między osobami dorosłymi są różnice i podobieństwa. Każdy z nas ma: wymieńcie  (np. nos, oczy, usta, uszy, włosy itp.)
Wszyscy zatem mamy te same części ciała, ale każdy z nas jest inny. Róznimy się między sobą nie tylko kolorem oczu czy włosów albo kształtem nosa lub kolorem skóry, mamy także inne imiona. Mamy różne zdolności i zainteresowania, mówimy różnymi językami. 

Jednak pomimo różnic każdy z nas jest tak samo ważny!



4. Spróbujcie określić w czym jesteście podobni do innych członków rodziny (rodziców, rodzeństwa, dziadków) a co Was od siebie różni.


5. Posłuchajcie wiersza S. Daraszkiewicza ,,Kolorowy pociąg".


Kolorowy pociąg
S. Daraszkiewicz


Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.


Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek - chińska herbata.

Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pamiętacie jakiej narodowości dzieci wsiadły do pociągu?
Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?
Kto pierwszy wsiadł do pociągu, a kto ostatni?
Kto przyjechał na wielbłądzie?
Kto je ryż pałeczkami?
Dzieci opisane w wierszu są przedstawione w uproszczony sposób, bo w rzeczywistości w dzisiejszych czasach, niezależnie od regionu świata jaki zamieszkują mogą różnie wyglądać i lubić różne rzeczy. W Polsce oprócz  Polaków mieszkają przecież Chińczycy, Arabowie czy np. Kenijczycy i różnią się od nas m.in. kolorem skóry.

 6. My mieszkamy w Polsce. Przypomnijcie sobie jak nazywa się dziewczynka, kobieta mieszkająca w Polsce? POLKA
A jak chłopiec,  mężczyzna? POLAK


7. Wykonajcie portret Waszego rówieśnika z innej części świata wybraną przez Was techniką. Oto kilka pomysłów, miło będzie mi obejrzeć zdjęcia Waszych prac.







Zadania dla chętnych:
6-latki: str 31a,b - odszukiwanie obrazków, odnajdywanie cech wspólnych, rysowanie symboli.
5-latki: str. 27a - uzupełnianie strojów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz