piątek, 29 maja 2020

Dzień Dziecka. Wtorek - Dzieci na świecie

Wtorek 02.06. - Dzieci na świecie


1. Witajcie, przed nami ćwiczenia poranne:



2. Posłuchajcie wiersza W. Fabera ,,Dzieci świata". Wskażcie na mapie miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.


W. Faber 
Dzieci świata
W Afryce w szkole ,na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.


Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Z czego śmiały się afrykńskie dzieci i dlaczego?
Gdzie mieszkają Eskimosi? (Nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą i zamiast niej używamy słowa Innuit.)
O czy nie wiedziały dzieci w Grenlandii?


3. Porozmawiajcie z rodzicami o waszych podróżach, czy byliście już kiedyś za granicą, a może na innym kontynencie?  Jakich ludzi tam spotkaliście, jak oni wyglądali? Czy mówiliście tym samym językiem? Co Was różniło od tych dzieci, a co było podobne?



4.  Spróbujcie ułożyć puzzle - Dzieci świata 

5. Posłuchajcie piosenki ,,Kolorowe dzieci" M. Jeżowskiej



Zadanie dla chętnych:
6-latki: str. 30a,b - Uzuipełnianie ilustracji, rozmowa o prawach, czytanie zdań, zapisywanie i obliczanie działań.
5-latki: str. 26a,b - rysowanie informacji o sobie.
4-latki: str. 41 - kolorowanie zgodnie z instrukcją, uzupełnianie rytmu.
3-latki: str. 33 - rysowanie po śladzie, kolorowanie, przeliczanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz