piątek, 29 maja 2020

Dzień Dziecka. Poniedziałek - Nasze prawa i obowiązki

Poniedziałek - 01.06 - Nasze prawa i obowiązki





1. Zapraszam na poranną gimnastykę:


2. Posłuchajcie ,,Piosenki o prawach dziecka". Piosenka mówi o prawach wszystkich dzieci na całym świecie. spróbujcie zapamiętać o jakich prawach ona opowiada.




Piosenka o prawach dziecka
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński


Mam prawo żyć   
Mam prawo być sobą 
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.  
Mam prawo kochać i kochanym być  
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.  

Dziecka prawa poważna sprawa  
Dziecka prawa to nie zabawa  

Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

Spójrzcie na plakat, spróbujcie rozpoznać jakie prawa dzieci są na nim przedstawione.



3. Prawda - nieprawda. Rodzic czyta poniższe przykladowe zdania, może je modyfikować wg uznania. Jeżeli zdaniem dziecka zdanie jest prawdziwe klaszcze ono w ręce a jeżeli fałszywe tupie. 
Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.
Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.
Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze ...(imię jakiegoś znanego dziecku dziecka).
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę bawić się tylko z koleżankami, które wybierze ..(imię jakiegoś znanego dziecku dziecka).
Nikkt nie możemnie poniżać, krzywdzić i bić.


4. Nasze prawa - zabawa plastyczna. Wybierzcie sobie  prawo dziecka, które jest dla Was najważniejsze i stwórzcie do niego dowolną techniką plakat. Podczas pracy możecie słuchać ponownie ,,Piosenki o prawach dziecka".


Zadania dodatkowe:
6-latki: str. 29a,b - dopasowywanie obrazka do treści, odczytywanie krótkich zdań, rysowanie obowiązków.
5-latki: str. 25a,b - łączenie postaci, rysowanie symboli.

WSPANIAŁEGO DNIA DZIECKA 😘



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz