piątek, 8 maja 2020

W krainie muzyki. Piątek - Jak dbać o słuch?

Piątek - 15.05. - Jak dbać o słuch?


1. Zapraszam na poranne ćwiczenia.



2. Posłuchajcie opowiadania „Hałasowanie” Grzegorza Kasdepke.



Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo
kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi
bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać.
Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum!
– Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum.
Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się
dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie
ucho.
– Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się, za moich
czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!…
Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w
uszy.
– Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. –
Zawsze był taki kulturalny…
– Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia.
– To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba.
Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no i trzeba
było zająć się zemdloną bileterką.

Rozmowa : Czy zapamiętaliście, dokąd wybrali się Kuba i Buba?
 Kto im towarzyszył?
 Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił?
 Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego? Jeśli dzieci mają trudność z odpowiedzią na któreś pytanie, można przeczytać raz jeszcze odpowiedni fragment tekstu.


3. „Układam sylaby” – zabawa językowa. Rodzice mówią różne słowa, które rozpoczynają się głoską h. Zadaniem dzieci będzie powiedzenie pierwszej sylaby, którą usłyszą w tych słowach. Przykładowe słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan.


4. Jaka to melodia ? – Spróbujcie odgadnąć z jakiej bajki pochodzą te piosenki.




Zabawa z obrazkiem „Bystre oko” - grafiki do wyboru poniżej

Rodzic określa element który dziecko wyszukuje na obrazku, np. dziewczynka w niebieskiej spódniczce, gitara, mikrofon, chłopiec w okularach . Jeśli dziecko ma rodzeństwo, można przeprowadzić zabawę w formie współzawodnictwa: kto pierwszy. Jeśli nie, na czas np. 3 sekundy (więcej lub mniej w zależności od możliwości dziecka). Proponuję też zamianę ról, niech dziecko podaje element a Rodzic go wyszukuje. Można też wydrukować obrazek i zrobić z niego rozsypankę obrazkową.






Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 19b - rysowanie symboli, 20a,b - pisanie liter samodzielnie i po śladzie,
5-latki; str. 18a,b - kolorowanie rysunku, odszukiwanie różnic na obrazkach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz