piątek, 22 maja 2020

Święto mamy i taty. Wtorek - Moja mama

Wtorek. 26.05. - Moja mama.


1. Jaka jest moja mama? Opisujemy mamę. Liczymy wyrazy w wybranych zdaniach. Może nagracie krótki filmik, w którym opowiecie mi o Waszej mamie?


2. Zabawa z imionami. Poproście rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, jeżeli potrafisz przeczytaj imię, jeżeli nie mamusia/tatuś przeczyta imię, a Ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia - babcia. 


3. Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html?fbclid=IwAR0o5YAnYXEZxgPScYryk5zRyYFOZH9bH3-J-MS0dMhjlEa980NLq1yapFQ#p=81 



oraz 



Czy istnieje potrawa, którą potraficie przyrządzić „pod okiem” mamy? Zaplanujcie dzień w którym przyrządzicie coś smacznego dla mamy/taty.


4. Co lubię robić z moją mamą? - zabawa naśladowcza. Pokażcie za pomocą gestów czynności, które lubicie robić z mamą. Jeżeli rodzic odgadnie którąś z czynności dostaje punkt.


5.  Kolory mojej mamy - rozejrzyjcie się po pokoju, znajdźcie jakiś przedmiot w kolorze, który: 
- podoba się Twojej mamie;
- przypomina sukienkę Twojej mamy;
- pasuje do oczu Twojej mamy;
- nie pasuje do Twojej mamy.

6. Posłuchajcie piosenki maszerując po pokoju. Podczas refrenu zatrzymajcie się i klaszczcie rytmicznie w ręce: 



7. Ukochajcie mocno Wasze mamy, dajcie im dużego buziaka, dziś jest ich święto, podziękujcie im za to, że są zawsze obok Was. 



Dodatkowe zadania dla chętnych: 
6-latki: str. 24a,b - meblowanie pokoju wg instrukcji, czytanie, pisanie po śladzie, rysowanie.
5-latki: str 22 a,b - uzupełnianie rysunku, opowiadanie o mamie, zaznaczanie, rysowanie po śladzie, uzupełnianie rytmów
3-latki: str. 31 Łączenie koralików, przeliczanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz