piątek, 24 kwietnia 2020

Tajemnice książek. Poniedziałek - Moje ulubione książki

Poniedziałek 27.04. ,,Moje ulubione książki"


Witajcie! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o książkach. 😊

dzień książki


1. Zapraszam na poranną gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q


2. Gdzie jest ,,f""? - Przygotujcie sobie liczmany w dwóch kolorach, mogą to być klocki, nakrętki itp.
Będą wymieniać słowa, które zawierają głoskę f, na początku, w środku lub na końcu. układamy tyle liczmanów ile usłyszymy głosek,  w miejsce głoski f wstawiamy liczman w innym kolorze.



3.,,Fotelik" zabawa ruchowa - do tej zabawy będziemy potrzebować dwie osoby, siadamy jeden za drugim. osoba siedząca z tyłu obejmuje osobę z przodu ramionami i nogami, wspólnie kołyszemy się w foteliku. Po chwili następuje zmiana ról.


4. Posłuchajcie ,,Piosenki o czytaniu" https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA

,,Ulubiona książka" - zastanówcie się, jaka jest Wasza ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem i jaką historię w niej przedstawiono. Może wykonacie ilustrację do tej książeczki albo nakręcicie krótki filmik, w którym opowiecie o tej książeczce? 

Zastanówcie się, z czego są zrobione książki? Mamy różne rodzaje książeczek papierowych, mogą być też książki elektroniczne – do czytania lub do słuchania.
Są różne rodzaje książek: albumy, atlasy, książki obrazkowe, komiksy, książki elektroniczne – e-booki i audiobooki.


5. ,,F" jak fotel.



Tak wygląda model sylabowy wyrazu fotel: 




Podzielimy teraz wyraz fotel na głoski. Przegłoskujcie wyraz fotel z rodzicami. Policzcie głoski.
Oto model głoskowy:



Co przypomina Wam kształt litery f,F?



Teraz czas na pisaną literę f, F. Zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery f, F i na jej miejsce na liniaturze.


Spróbujcie napisać literkę po śladzie, na plecach drugiej osoby i w powietrzu.

Wykonajcie tak jak poprzednim razem rysunek wybranego przez Was przedmiotu na głoskę f , narysujcie model sylabowy i głoskowy.

6. Zobaczcie jak Ubu poznaje literkę F.

7. „Będziemy robić papier” – praca plastyczna: doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej.

Do tego zadania będziecie potrzebować: gazet, miski, wody.

1 dzień Rodzic przygotowuje z dziećmi materiały do pracy w następnym dniu.

Kolejność czynności:

1. darcie papieru na drobne kawałki.

2. wrzucanie ich do miski

3. zalewanie masy wodą.

Proszę, aby dzieci wykonały tę pracę zgodnie z instrukcją.

Masę zostawiamy w miskach do następnego dnia. Będzie ona potrzebna do wykonania papieru czerpanego.



Zadania dla chętnych:
6-latki: 5a - zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek, 5b - pisanie litery po śladzie, otaczanie pętlą, czytanie tekstu, wykonanie ilustracji.
5-latki: 5a - odnajdywanie na obrazku przedmiotów na f, rysowanie szlaczka, 5b - liczenie sylab, odczytywanie wyrazów.
4-latki: Wykonaj ilustrację do ulubionej książki lub narysuj jej bohatera.
3-latki: Wykonaj ilustrację do ulubionej książki lub narysuj jej bohatera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz