środa, 14 kwietnia 2021

W muzeum - czwartek 15.04

1. Ćwiczenia poranne:


2.  „Dawna maszyna do liczenia” – zabawa matematyczna z dominem. Przygotujcie kostki domina, których suma oczek po obydwu stronach daje 9. Kodujcie układ kropek na kostce za pomocą cyfr i znaków, układając działania. 


3. „Piosenka lalkarza” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence.




Piosenka lalkarza

sł. Jan Wilkowski, muz. tradycyjna 

1. Chodzi lalkarz światem,  

Serce w nim rogate.  

Chodzi z wiatrem, z pluchą,  

Z lalką za pazuchą. 

Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,  

Hej, hej, kukiełkarskie bractwo.   

Tak łazi rad nierad 

Najśmieszniejszy teatr.

2. Gdzie parawan stanie,  

Tam nasze mieszkanie.  

Gdzie się lalka wtuli,  

Tam my u matuli. 


Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,  

Hej, hej, kukiełkarskie bractwo. 

Cztery strony wiatru,  

Ot i gmach teatru.

3. Tak łaził mój dziadek,  

Pra i prapradziadek. 

I ja nie przestanę 

łazić z parawanem.

Ref.: Hej, hej, jak wędrowne ptactwo,  

Hej, hej, kukiełkarskie bractwo. 

Ścisnę lalkę w pięści, 

Niech i wam się szczęści.


– „Powitanie marionetek” – zabawa ruchowa. Dzieci przyjmują pozycję marionetki z luźnymi sznurkami – nogi usztywnione, lekko rozstawione, tułów bezładnie zwisa w dół. Podczas przygrywki lalkarz napina sznurki i marionetka się podnosi – dziecko stoi sztywno, wyprostowane.  Podczas całej piosenki dzieci robią na zmianę 4 kroki w średnim tempie na sztywnych nogach (4 ćwierćnuty), energicznie opuszczają głowy (2 ćwierćnuty), podnoszą (2 ćwierćnuty), znów kroki, opuszczenie głowy, podniesienie itd. 

– „Wędrówka lalkarza” – zabawa ruchowo-rytmiczna. Dzieci trzymają w rękach napiętą gumę do skakania lub wstążkę. Podczas zwrotki idą po kole, trzymając ją w jednym ręku, a pod koniec zatrzymują się, szybko odwracają twarzami do środka koła i biorą gumę w obie ręce. Podczas refrenu 4 razy przyciągają do siebie obie ręce i prostują je w rytmie ćwierćnut. 

 „Piosenka lalkarza” – rozmowa na podstawie treści, nauka słów.

– „Wyżej – niżej” – określanie kierunku linii melodycznej. Podczas słuchania piosenki dzieci ręką pokazują, czy melodia podnosi się, czy opada. Rodzic zwraca uwagę na fragmenty fraz, w których należy zaśpiewać, podnosząc lub opuszczając głos. 



4. „Muzeum” – rozmowa z dziećmi odnosi się do opowiadania „Kornelia i Stefan” - filmik na zajęciach ,,Z kulturą za pan brat".  Przypomnijcie sobie przygodę dzieci. Obejrzyjcie filmik, aby dowiedzieć się co to jest muzeum, co się tam znajduje, po co chodzi się do muzeum, kto tam pracuje, jak wygląda muzeum w środku?). 



5. Zapraszam Was do zwiedzania Muzeum Zabawek.


                                                    http://www.muzeumzabawek.pl/ 


6. W sklepie z pamiątkami” – zabawa matematyczna. Dzieci gromadzą  dowolne zabawki, które będą pamiątkami z muzeum. Dla każdego rodzaju ustalają cenę i zapisują ją na kartonikach. Ustalają zasady zabawy: stajemy w kolejce, spokojnie czekamy na swoją kolej, można kupić więcej niż jedną pamiątkę. Udanej zabawy!


7. Może macie ochotę na kolorowankę?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz