wtorek, 6 kwietnia 2021

Artyści to my - środa 07.04

1. Ćwiczenia poranne:


2. Kto to jest ARTYSTA


ARTYSTA


Spróbujcie zastanowić się z Rodzicami Czym zajmuje się artysta? Odpowiedzi mogą  dotyczyć malarstwa, rzeźby, teatru czy kina. Zwróćcie uwagę, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy. Dzieci podają przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp.

Spróbujcie nazwać poszczególnych artystów:










3. Wśród artytów znajdują się także malarze, spójrzcie w jak różny sposób można przedstawić drzewo:









Wybierzcie ten obraz, który się Wam najbardziej podoba, i uzasadnijcie swój wybór.


4. Zapraszam Was do pracowni malarskiej:


5. Dziś poznamy kolejną literę - f, F.

Wymienię Wam nazwy kolorów, a Wy podajcie przykłady przedmiotów, roślin lub zwierząt w tych kolorach:

Żółty, jak…? (np. fasola w strąku, jaskier, słonko, dojrzała gruszka..)

Pomarańczowy, jak…? (np. dynia, pomarańcza, mandarynka..)

Niebieski, jak…? (np. woda, niebo, niezapominajki..)

Ćwiczenia słuchowe:

Obejrzyjcie obrazek przedstawiający farby. Nazwijcie proszę poszczególne barwy.



Podzielcie wyraz farby na sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz farba?

Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…), mających ją w środku (np. agrafka, rafa, elfy, gofry, harfa, kafelki, wafle, perfumy, sofa…) i na końcu (np. fotograf).

Obejrzyjcie budowę schematu wyrazu farba (białe kartoniki - głoski).


Określcie rodzaje głosek (czy jest spółgłoską – cegiełka niebieska czy samogłoską – cegiełka czerwona).



Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.




Nakreślcie litery f w powietrzu. Poćwiczcie pisanie litery f na kaszy lub mące.


6. Zobaczcie jak Ubu poznaje literkę F.


7. Wykonajcie proszę pracę plastyczną, najlepiej farbami,  przedstawiającą drzewo. Chętnie zobaczę fotografie Waszych prac. :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz