wtorek, 13 kwietnia 2021

Praca reżysera - 14.04. środa

1. Ćwiczenia poranne.  „Lustrzane odbicie” – zabawa naśladowcza. Dobierzcie się w pary z Rodzicem lub rodzeństwem. Jedno przyjmuje rolę lustra, drugie przegląda się w nim, robiąc dowolne miny lub ruchy. Co jakiś czas następuje zamiana ról. 




2. „Reżyser” – zabawa na koncentrację. Przy dowolnej  muzyce dzieci tańczą, podczas pauzy Rodzic - reżyser koncentruje uwagę dziecka na sobie. Ustawia  dziecko na scenie (wyznaczonym obszarze) tylko za pomocą poleceń: stań twarzą do okna, odwróć się w lewo, zrób trzy kroki do przodu itd. Gdy uzna, że dziecko stoi już właściwie, mówi: Koniec sceny! 

3. „Reżyser – kto to taki?” 

Spójrzcie na obrazki i spróbujcie je nazwać:








Złóżcie rebus - połączcie pierwsze sylaby każdego wyrazu.




4. Spróbujcie porozmawiać z Rodzicami czym zajmuje się reżyser:
-wybiera historię, 
którą chce pokazać
- decyduje, o czym będzie film lub przedstawienie;
- wybiera aktorów do ról; 
- mówi, jak mają grać, jak się poruszać;
- decyduje nawet o tym, jak mają być ubrani, czyli jakie kostiu
my trzeba przygotować. 

Na koniec dokończcie zdanie:

  Reżyser ma dużo obowiązków, ponieważ…


5. „Reżyser podczas pracy” – zabawa ruchowa. Jedna osoba – reżyser siada na krześle. W rękach trzyma tubę z papieru. Pozostałe osoby to aktorzy; reżyser mówi, jakie czynności mają wykonywać, np. Szybko biegajcie, podskakujcie jak małe piłeczki, skradacie się jak lwy. Co jakiś czas następuje zmiana reżysera. 

 

6. „Poznajemy 9” – zabawa sensoryczna wprowadzająca cyfrę 9.  

Zobaczcie jak piszemy cyfrę 9:



Ułóżcie na podłodze kształt cyfry 9 ze sznurka, sznurowadła, szalika itp. Wodźcieą po nich palcem, porównajcie z kształtem innych cyfr (do których jest podobna, czym się od nich różni, z której strony jest koło, w którą stronę zakręca itp.). 




7. Kilka kart pracy dla chętnych:






8. „Puść oczko!” – zabawa plastyczna.  ¼ kartki A4, złóżcie na pół, łącząc ze sobą krótsze brzegi, ponownie otwórzcie i pod linią zgięcia narysujcie czarnym markerem schematyczną twarz: koło, uśmiech i oczy – jedno otwarte (owal ze źrenicą w środku), drugie zamknięte (łuk), uszy, włosy. Zamknijcie kartkę i na wierzchu przekalkujcie kształt głowy spod spodu wraz ze wszystkimi szczegółami – tym razem rysują dwoje otwartych oczu. Oba rysunki pokolorujcie dokładnie tak samo. Następnie część na wierzchu nawińcie na ołówek i rolując szybko w dół i w górę, obserwujcie, jak postać puszcza oczko. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz