wtorek, 23 czerwca 2020

Wakacje! Wtorek - 30.06. - Wakacje!

Wtorek - 30.06. - Wakacje!





1. Zapraszam na ostatnie w tym roku szkolnym ćwiczenia poranne:




2. Porozmawiajcie z rodzicami o mijającym roku szkolnym.
Co najbardziej utkwiło Wam w pamięci?
Z kim najbardziej lubiliście się bawić?
Czym lubiliście się bawić?
Czego nauczyliście się w tym roku?
Pytanie dla 6-latków: Jak myślicie czym różni się szkoła od przedszkola?



3. Posłuchajcie wiersza U. Kozłowskiej ,,Lato wreszcie!"



Lato wreszcie

Już walizki w bagażniku,
torba, plecak, pięć koszyków…
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,
denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!
- Jedźmy w końcu moi mili!
 Lato, lato wreszcie,
 Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko:
Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz Ciapek,
Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką
I braciszek z deskorolką,
Potem ja z piłkami dwiema….
Lecz już dla mnie miejsca nie ma!

 Lato, lato w mieście,
 Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi:- Nie ma strachu,
Jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka;
- Ja na dachu? Ja…..dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:
- Co za pomysł, daję słowo?!
Oj, córeczko moja mała,
Coś ty sobie ubzdurała?!

 Lato, lato wreszcie,
 Nie będziemy siedzieć w mieście.

Już na dachu stos bagaży,
A ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy,
No i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogęJuż doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka
Las szumiący ,łąka, rzeka….

 Lato, lato wreszcie,
 Nie będziemy siedzieć w mieście!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
O czym jest wiersz?
Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?
Co ze sobą zabierają?
Jakie macie plany na wakacje, jak będziecie spędzać ten czas?


4. Zabawa w ,,Pociąg przyjaźni". Pobawcie się z najbliższymi w pociąg, trzymajcie się za ramiona tworząc kolejne wagoniki. 


Powtarzajcie przy tym tekst:

Pociąg przyjaźni szybko mknie,
jedzie przez lasy oraz wsie.
na wakacje wyjeżdżamy
i przedszkole już żegnamy.
Uuu, szuszuszuszu, szu, szu, szu.


Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 47a,b, 48b
5-latki: str. 39a,b 40a,b


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz