piątek, 5 czerwca 2020

Zwierzęta duże i małe. Piątek - Nieznajome zwierzę

Piątek - 12.06. - Nieznajome zwierzę

1. Ćwiczenia poranne, podskoki z kangurkami.



2. Uwaga! Nieznajome zwierzę! – porozmawiajcie z rodzicami o różnych sytuacjach związanych ze zwierzętami.



Podpowiedzią są zamieszczone pytania.

- Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np.: spotkane na ulicy, na podwórku, w parku?

- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę, np.: psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?

- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np.: słonia, żyrafę, lwa, foki?

Pamiętajcie o takich zasadach zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:

- trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;

- stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;

- gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (głowę chowamy, ręce przyciągamy do tułowia, kciuki chowamy w pięści, pięści przyciskamy do uszu);

- nigdy nie dotykamy nieznajomych i nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np.: psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;

- w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.

3.  Jak zachować się w przypadku kontaktu z obcym psem? Obejrzyjcie film edukacyjny.




4. Pamiętacie ,,pozycję żółwia" którą należy przyjąć, gdy atakuje pies? Poćwiczcie ją w domu.






5. „Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Naśladujemy chodzenie psa. Możecie wykorzystać do tego piosenkę „Domowa piosenka”:




6. „Wesoły pies” – praca plastyczna. Wydzieramy lub wycinamy dwa prostokąty (tektura, papier pakowy, papier z kolorowych czasopism itp). Jeden prostokąt, to tułów psa, drugi – jego głowa. Naklejamy dwa prostokąty na kartę papieru tak, by powstał pies. Dorysowujecie lub doklejacie szczegóły: łapy, uszy, ogon, nos, oczy, obroże, właściciela ze smyczą itp. A może macie inny pomysł na wykonanie psa? Poproście rodziców o zrobienie zdjęć Waszej pracy.



7. Zabawa dydaktyczna: „O jakiej liczbie myślę?”
- Ile łap ma pies?
- Ile oczu ma kot?
- Ile ogonów ma małpa?
- Ile osób mieszka w Waszym mieszkaniu?
- Ile okien jest w Waszym mieszkaniu?


Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 37b - zaznaczanie odpowiednich obrazków, otaczanie pętlą.
5-latki: str 29a,b - umieszczanie zwierząt w odpowiednich środowiskach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz