piątek, 12 czerwca 2020

Lato. Wtorek - Burza

Wtorek - 16.06. - Burza



1. Ćwiczenia poranne:




2. Posłuchajcie zagadki:



3. Zabawa ruchowa "Chmura i burza" - dziecko na sygnał "chmura" powoli spaceruje po pokoju/ogrodzie  jak chmura po niebie.  Na sygnał "burza"  dziecko staje w miejscu i tupie nogą o podłogę  i klaszcze w dłonie naśladując grzmoty i pioruny. 


Skąd się bierze burza?



4. "Jak zachować się w czasie burzy?"  - dyskusja na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań podczas burzy. Czytamy zdania, dziecko decyduje, czy dane zachowanie jest bezpieczne, czy groźne dla człowieka podczas burzy, uzadania swoją decyzję. 

- kąpiel w basenie

- stawanie pod drzewem

- pozostanie w domu

- granie w piłkę na boisku

- kucnięcie jak najbliżej ziemi, kiedy burza złapie nas  na łące/polu

-rozmawianie przez telefon komórkowy na zewnątrz



5. Zjawiska pogodowe: Jaką możemy zaobserwować pogodę? Spójrz na symbole graficzne, jaką pogodę obrazują?





6. Wysłuchanie odgłosów  natury "Burza i deszcz".

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=WzWvY44e5sc&feature=emb_logo



7. Praca plastyczna "Burza" - przygotowujemy białą kartkę z bloku oraz  żółtą, czarną, niebieską i granatową farbę.  Puszczamy powyższe nagranie, dziecko słuchając odgłosów ilustruje burzę farbami według własnego pomysłu.


Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 39b
5-latki: str. 34a, b
4-latki: str. 48

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz