piątek, 12 czerwca 2020

Lato. Środa - Tęcza po deszczu

Środa - 17.06 - Tęcza po deszczu



1. Zapraszam na ćwiczenia poranne:




2. „Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?” – dyskusja. Rodzic pyta dzieci: Jakie zjawisko atmosferyczne kojarzy się z kolorami? Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę? (niebo po deszczu, kiedy świeci słońce; na trawie pokrytej kropelkami wody; podczas rozpryskiwania wody z węża ogrodowego; w kałuży itd.). Na koniec zadaje pytanie: Co jest potrzebne, żeby powstała tęcza?



3. Jak powstaje tęcza? Jakie ma kolory? - oglądanie fimów edukacyjnych na temat tęczy.






4. „Tęcza na CD” – samodzielne zaobserwowanie tęczy. Dziecko dostaje płytę CD. Kieruje ją do światła tak, aby na jej odwrocie ukazała się tęcza. Opowiada, jakie kolory zaobserwował. 




5. „Kolory tęczy” – Przeliczanie i podawanie nazw kolorów tęczy. Rodzic pyta dzieci: Z jakich kolorów składa się tęcza? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy). Prosi o przeliczenie kolorów występujących w tęczy. Utrwalamy aspekt porządkowy: pytamy - Jaki kolor jest czwarty/trzeci/siódmy z kolei etc? Który z kolei występuje kolor czerwony/żółty/ zielony etc?



6. Tęcza ze skittlesów - eksperyment.  Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.







Zadania dla chętnych:

Tęczowe puzzle:
6-latki: str. 40a,b
5-latki: str. 33a, b
4-latki: str. 47
3-latki: str. 38

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz