piątek, 12 czerwca 2020

Lato. Poniedziałek - Kolory i smaki lata

Poniedziałek - 15.06. - Kolory lata

1. Ćwiczenia poranne:





2.  Posłuchajcie tekstu piosenki, a następnie piosenki. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Jaką mamy porę roku, a jaka nastąpi już niedługo?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie jakie zmiany zachodzą latem na polu, w sadzie i w lesie?






3. Przypomnienie zasad odżywiania według piramidy żywieniowej.  Przypominamy, że najzdrowszej produkty znajdują się na dole, a te, które powinniśmy jeść najrzadziej na samym szczycie piramidy. Pytam dziecko, jakie produkty są najzdrowsze, a jakie powinniśmy jeść rzadziej. Dziecko odpowiada z pomocą ilustracji.




4. „Lody” – dyskusja na temat powstawania lodów i ich właściwości. Rodzic pyta dzieci: Z czego robi się lody? Dlaczego lody są zimne? Gdzie trzyma się lody? Dlaczego lody rozpuszczają się na słońcu. Czy lody muszą być zimne? Czy ktoś jadł kiedyś ciepłe lody? Jakie znasz smaki lodów? Jaki smak mają Twoje ulubione lody? 

„Bananowe lody” – przygotowanie lodów. Rodzic wraz z dziećmi przygotowują lody z bananów. Przekrajają owoce na pół, nabijają na patyczki do lodów, maczają w jogurcie greckim lub w płynnej czekoladzie  i w różnych posypkach. Na koniec wkładają do zamrażalnika. Smacznego! 


5. Smaki lata- pytamy dziecko, jakie istnieją smaki. Przypominamy, że wyróżniamy smaki: słony, słodki, gorzki, kwaśny i pikantny. Prosimy dziecko, aby podało przykłady produktów o kolejnych smakach. Możemy też przygotować degustację. Dziecko próbuje każdego produktu i określa, jaki ma smak. 


6. Lato - zabawa językowa. Rodzic z dzieckiem na przemian podają swoje skojarzenia ze słowem "LATO".



7. Wykonanie pracy plastycznej "Lody" z użyciem płatków kosmetycznych. Dziecko maluje płatki kosmetyczne wybranymi kolorami farby. Można je  ozdobić kolorowym brokatem. Z brązowego papieru wycinamy rożek. Wszystko układamy i przyklejamy na kolorowej kartce papieru. 





8. Owoce - rozpoznawanie i nazywanie owoców. - dziecko ogląda planszę obrazkową. Wskazuje i nazywa znane sobie owoce. Rodzic pomaga zapoznać  pozostałe owoce. Dziecko dzieli nazwy kilku wybranych owoców na sylaby, podaje ilość sylab w nazwie owocu. Pytamy dziecko, które owoce rosną w Polsce. Opowiadamy, że np. gruszki, jabłka, truskawki, śliwki rosną w Polsce. Pytamy, co to znaczy, że niektóre owoce są nazywane egzotycznymi/tropikalnymi. Opowiadamy, że np. banany, marakuja, ananas rosną w innych, cieplejszych krajach, na południe od Polski, ponieważ potrzebują więcej ciepła i słońca, żeby rosły. 




9. Dla chętnych karta pracy: Wytnij lody. Umieść: lody truskawkowe w lodziarni, lody czekoladowe nad lodziarnią, lody bananowe z czekoladą pod lodziarnią, lody śmietankowe z lewej strony lodziarni, lody o smaku gumy balonowej (różowe) z prawej strony lodziarni. 


           

10. Przypomnienie piosenki "Witaminki" zespołu Fasolki. Śpiewanie refrenu.



Refren: Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.


Dodatkowe zadania dlachętnych:
6-latki: str. 39a
5-latki: str. 35a, b


     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz