niedziela, 28 marca 2021

Symbole Świąt Wielkanocnych - poniedziałek 29.03

1. Ćwiczenia poranne: 


 2. Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie wiersza ,,Wielkanocne zajączki" M. Lewickiej oraz rekwizytów. Wyróżnianie elementów charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych.




Wielkanocne zajączki

Pytał raz zająca zając,
Kręcąc noskiem i wzdychając:
„Powiedz, drogi przyjacielu,
Wszak na rzeczach znasz się wielu,
Co dać dzieciom na Wielkanoc:
Czy marchewkę, świeże siano,
Pęk sałaty lub kapustę?
Martwię się już tak od szóstej!”
A przyjaciel tak mu powie:
„Po co tracić czas i zdrowie!
Schrup marchewkę lepiej sam,
Bo ja inny pomysł mam.
Zajączkowa niespodzianka
Wielkanocna to pisanka!
Sposób prosty, mówię z góry:
Trzeba jajko wziąć od kury
I na twardo ugotować.
Gdy ostygnie, pomalować,
W kwiatki, kropki, kreski, szlaczki.
Ej, ucieszą się dzieciaczki!
Napisz jeszcze swe życzenia –
Wielkanocne pozdrowienia.
Wszystko już kolego wiesz,
Więc do pracy teraz spiesz”.
Pomknął ucieszony zając
Ważne słowa powtarzając.
A w świąteczny ciepły ranek
Wszystkie dzieci roześmiane
Otrzymały niespodzianki:
Dyngus, bazie i pisanki.
Wraz z żółtymi żonkilami
Mała kartka z życzeniami:
Niechaj dziś do wszystkich dzieci
Wielkanocne słonko świeci.
Dla starszaka i dla brzdąca
Pozdrowienia od ZAJĄCA.


Dziecko odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu: Jaki kłopot miał zajączek?; Jaką rade dał mu kolega?; Jak robi się pisanki?; Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek?. Następnie rodzic pyta dziecko o skojarzenia ze Świętami Wielkanocnymi (np. zajączek, kurczaczek, pisanka, Lany Poniedziałek, palma, koszyczek itp.). Rodzic może podawać skojarzenia fałszywe, wtedy dziecko dopasowuje odpowiednio skojarzenie (np. choinka, bałwan itp.).



3. Zabawa ruchowa „Wielkanocne zwierzątka” – rodzic pokazuje obrazki ze zwierzątkami: zając, kurczaczek, owieczka, a dzieci naśladują sposób poruszania się danego zwierzątka.





4. „Ozdabiamy pisankę” – zabawa ruchowa z elementem równowagi – rodzic ze skakanki lub sznurka układa na podłodze wzór fali i zygzaka. Zadaniem dziecka jest przejść po ułożonych wzorach, tak by nie wypaść z wyznaczonej trasy.

5. Wprowadzenie litery J,j.

Zapoznaj się z literą „J, j” wielką i małą, drukowaną i 6latki pisaną. 



 

Znajdź  w swoim domu jak najwięcej przedmiotów w  których nazwie znajduje się litera „J, j”. Ile udało Ci się ich znaleźć?

 

Analiza i synteza słuchowa słowa jajko: dzielenie słowa jajko na sylaby, starszaki: na głoski, określanie rodzaju głoski: spółgłoska, samogłoska. 

Ćwiczenia w pisaniu litery J, j palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, można też ułożyć kształt litery przy pomocy sznurka, wstążki itp., 

Zadania w kartach pracy:
5-latki: karty pracy s.36-37,
4-latki: s.20



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz