poniedziałek, 23 marca 2020

W marcu jak w garncu. Wiosenna pobudka

Moi drodzy ten tydzień upłynie nam pod hasłem ,,W marcu jak w garncu".

Dzisiejszy temat zajęć: ,,Wiosenna pobudka"

1. Jeżeli to możliwe wyjdźcie na mały spacer po podwórku, możecie również przeprowadzić obserwację przez okno. Jakie zmiany obserwujemy w ostatnim czasie w przyrodzie? Czy pojawiły się jakieś zwiastuny wiosny?  Jeżeli tak, zróbcie z rodzicami zdjęcie i mi prześlijcie. Poproście rodzica o  przeczytanie wiersza: 

Pierwiosnek
Władysław Broniewski

Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.

Witaj, witaj kwiatku biały,
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.

Stare wierzby nachyliły
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
,,Gdzie jest wiosna? Powiedz miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?"

Lecz on widać milczeć wolał.
O czym myślał - któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: ,,Jak tu ładnie..."

Zastanówcie się:
- O jakiej porze roku mowa w wierszu?
- Która pora roku była przed nią?
- Jaka będzie następna?
- Jakie zmiany zachodzą w  przyrodzie wymienione w wierszu?


Spróbujcie opisać jak wyglądają przebiśniegi? Wiecie skąd pochodzi nazwa? Otóż te jedne z pierwszych kwiatków, zwiastujących rychłe nadejście wiosny,  często muszą przebijać się przez śnieg.

2. W jak wazon. 

Przyjrzyjcie się zapisowi litery w.
Podzielcie wyraz wazon na sylaby, wyklaszczcie: wa-zon. Ile mamy sylab?

Zadanie dla 5- i 6-latków:
Przegłoskujcie wyraz ,,wazon" z osobą dorosłą. 
Przygotujcie sobie czerwone i niebieskie kwadraciki (o boku ok. 2 cm). Ułożymy model głoskowy, pamiętamy że samogłoski a, e, u, i, o, y zaznaczamy na czerwono, a spółgłoski (pozostałe litery alfabetu) na niebiesko.


Narysujcie proszę w waszych zeszytach wazon, a pod nim:
- dwa białe prostokąty (2 Sylaby)
- model głoskowy ułożony powyżej.

Przyjrzyjcie się kształtowi litery ,,W, w" zapisanemu w Waszych książkach. Zwróćcie uwagę, na kierunek pisania litery. Napiszcie tą literę palcem  po śladzie, następnie w powietrzu i palcem  na stole lub dywanie. Za pomocą sznurka lub sznurowadła ułóżcie kształt litery ,,w". 

3. Zadanie dla 6-latków: ćwiczenia część 3, 
Zaznacz głoskę w w nazwach przedmiotów na obrazkach.  
Napisz cyfry pod odpowiednimi wazonami, przeczytaj sylaby, napisz po śladzie i samodzielnie litery

 Zadanie dla 5-latków: ćwiczenia część 3, 
Rozpoznaj nową literę wśród innych liter. Wyodrębnianie z wyrazu podstawowego pierwszej głoski.
Wykonanie kart pracy str. 17.

 4 i 3-latki realizują również tematykę ,,W marcu jak w garncu". Ponieważ nie na każdy dzień tygodnia mają kartę pracy proszę sobie podzielić materiał na cały tydzień. (4-latki od str. 10-13).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz