Środa - 10.06 - Świat zwierząt w Polsce
1. Ćwiczenia poranne:
2. Zabawa ruchowo-naśladowcza - pokazywanie zwierząt za pomocą ruchu. Rodzic wymienia dowolne zwierzę, dziecko naśladuje jego ruchy: latanie, pełzanie, pływanie, bieganie itp.
3. Posłuchajcie wiersza ,,Tylko raz" M. Buczkówny. Wymieńcie zwierzęta występujące w wierszu, powiedzcie gdzie można je spotkać i jakie jest ich wspólne marzenie.
4. Zwierzęta chronione w Polsce - rozmowa na postawie ilustracji. Omawiamy z dzieckiem, jakie zwierzęta występują w Polsce, rozpoznawanie i nazywanie zwierząt na ilustracji. Dziecko zgaduje nazwy pokazywanych przez rodzica zwierząt. Wyjaśniamy, które zwierzęta żyją w lasach, górach, czy nad rzekami. Dzielimy nazwy zwierząt na sylaby. Określamy ilość sylab.
5. Parki Narodowe to miejsca, w których występuje cenna i piękna przyroda, drzewa, rośliny, ale także chronione gatunki zwierząt, czyli takie, których jest mało i staramy się chronić je przed wyginięciem. W Polsce jest wiele parków narodowych. Rodzic pokazuje miejsca, w których znajdują się parki na poniższej mapie. Opowiadamy, że każdy park ma swoje logo, czyli znaczek, na którym najczęściej znajduje się zwierzę, charakterystyczne dla tego parku narodowego. Dziecko próbuje rozpoznać i nazwać zwierzęta na logach parków. Pytamy, które logo podoba mu się najbardziej i prosimy, żeby uzasadnił swój wybór.
6. „Zabawa z liczbami” - na oddzielnych kartkach zapisujemy liczby od 1 do 10, obok liczby rysujemy odpowiednią ilość kropek. Zadaniem dziecka jest ułożyć kartki na podłodze w odpowiedniej kolejności, następnie policzyć od 1 do 10 wskazując kolejne kartki.
Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 36a, b - analiza i synteza, pisanie po śladzie, czytanie.5-latki: str. 31a,b - łączenie symboli, rysowanie po śladzie.
4-latki: str. 45 - opowiadanie o obrazku, przeliczanie w zakresie 10.
3-latki: nazywanie zwierząt, przeliczanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz