1. Ćwiczenia poranne, podskoki z kangurkami.
2. Uwaga! Nieznajome zwierzę! – porozmawiajcie z rodzicami o różnych sytuacjach związanych ze zwierzętami.
Podpowiedzią są zamieszczone pytania.
- Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np.: spotkane na ulicy, na podwórku, w parku?
- O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome zwierzę, np.: psa?
- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?
- Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np.: słonia, żyrafę, lwa, foki?
Pamiętajcie o takich zasadach zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:
- trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;
- stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;
- gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (głowę chowamy, ręce przyciągamy do tułowia, kciuki chowamy w pięści, pięści przyciskamy do uszu);
- nigdy nie dotykamy nieznajomych i nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np.: psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;
- w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.
3. Jak zachować się w przypadku kontaktu z obcym psem? Obejrzyjcie film edukacyjny.
4. Pamiętacie ,,pozycję żółwia" którą należy przyjąć, gdy atakuje pies? Poćwiczcie ją w domu.
5. „Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Naśladujemy chodzenie psa. Możecie wykorzystać do tego piosenkę „Domowa piosenka”:
6. „Wesoły pies” – praca plastyczna. Wydzieramy lub wycinamy dwa prostokąty (tektura, papier pakowy, papier z kolorowych czasopism itp). Jeden prostokąt, to tułów psa, drugi – jego głowa. Naklejamy dwa prostokąty na kartę papieru tak, by powstał pies. Dorysowujecie lub doklejacie szczegóły: łapy, uszy, ogon, nos, oczy, obroże, właściciela ze smyczą itp. A może macie inny pomysł na wykonanie psa? Poproście rodziców o zrobienie zdjęć Waszej pracy.
7. Zabawa dydaktyczna: „O jakiej liczbie myślę?”
- Ile łap ma pies?
- Ile oczu ma kot?
- Ile ogonów ma małpa?
- Ile osób mieszka w Waszym mieszkaniu?
- Ile okien jest w Waszym mieszkaniu?
Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 37b - zaznaczanie odpowiednich obrazków, otaczanie pętlą.
5-latki: str 29a,b - umieszczanie zwierząt w odpowiednich środowiskach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz