1. Ćwiczenia poranne
„Piłka parzy” – zabawa z piłką- dzieci stają w kole, twarzami zwrócone do jego środka. Podają sobie piłkę, kolejno w prawą stronę. Kiedy prowadzący powie szybko: Raz, dwa, trzy, piłka parzy, osoba która w tym momencie ma piłkę, musi natychmiast ją odrzucić. To osoba, której się to nie uda, robi trzy przysiady.
„Gorąca kula” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu- uczestnicy zabawy dobierają się w pary. Kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie, w odległości około 2 metrów. Przekazują sobie szybko piłkę oburącz.
„Piłka w górę” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha- uczestnicy dobierają się w pary. Siadają naprzeciwko siebie. Ich zadaniem jest uniesienie piłki stopami. W tym zadaniu duże znaczenie ma współpraca.
2. „Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży/ pomoce: mapa Polski, bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe, przewodniki turystyczne.
Rodzic pyta dzieci: O czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż? Dziecko wspólnie z rodzicem tworzy listę rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące.
Następnie Rodzic omawia środki transportu, którymi można udać się w podróż. Prezentuje bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe. Wspólnie z dziećmi odczytuje informacje o podróży zamieszczone na biletach. Rodzic może pokazać dzieciom różne przewodniki turystyczne. Zwraca uwagą na atrakcje turystyczne danego regionu, miejsca, które warto zobaczyć.
3. Wakacyjne rady – praca z tekstem.
Drogie dzieci, żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musicie zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchajcie wiersza z wakacyjnymi radami i postarajcie się je zapamiętać.
,,Wakacyjne rady"
Głowa nie jest od parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda chłodna,
bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj!
– bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada: – idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Po lekturze wiersza o obejrzeniuprezentacji Rodzic rozmawia z dziećmi na temat ich treści. Prosi o wymienienie i omówienie rad, które się w nich znalazły, dzieci notują je w dostępny sposób (rysują lub piszą), po skończeniu proponują i notują inne wakacyjne rady.
4. Dzieci dostają „megafony” (rolki po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza dowolny utwór instrumentalny, a dzieci tańczą z rolkami według własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce R. recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.
5. „Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji- przypomnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997.
Obejrzyjcie film ,,Bezpiecne zachowania".
112 – numer alarmowy – film edukacyjny dla dzieci
Do kogo po pomoc?- trenujemy numer alarmowy 112
Aby ułatwić dzieciom zapamiętanie numeru alarmowego 112, można posłużyć się porównaniem do części buzi - Rodzic pokazuje wspólnie z dzieckiem:
1-Jedne usta 1- Jeden nos 2- Dwoje oczu ( 112)
Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 45a,b
5-latki: str. 36a,b
4-latki: str. 50
3-latki: str. 40
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz