1. Ćwiczenia poranne:
2. Posłuchajcie zagadki:
3. Zabawa ruchowa "Chmura i burza" - dziecko na sygnał "chmura" powoli spaceruje po pokoju/ogrodzie jak chmura po niebie. Na sygnał "burza" dziecko staje w miejscu i tupie nogą o podłogę i klaszcze w dłonie naśladując grzmoty i pioruny.
Skąd się bierze burza?
4. "Jak zachować się w czasie burzy?" - dyskusja na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań podczas burzy. Czytamy zdania, dziecko decyduje, czy dane zachowanie jest bezpieczne, czy groźne dla człowieka podczas burzy, uzadania swoją decyzję.
- kąpiel w basenie
- stawanie pod drzewem
- pozostanie w domu
- granie w piłkę na boisku
- kucnięcie jak najbliżej ziemi, kiedy burza złapie nas na łące/polu
-rozmawianie przez telefon komórkowy na zewnątrz
5. Zjawiska pogodowe: Jaką możemy zaobserwować pogodę? Spójrz na symbole graficzne, jaką pogodę obrazują?
6. Wysłuchanie odgłosów natury "Burza i deszcz".
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=WzWvY44e5sc&feature=emb_logo
7. Praca plastyczna "Burza" - przygotowujemy białą kartkę z bloku oraz żółtą, czarną, niebieską i granatową farbę. Puszczamy powyższe nagranie, dziecko słuchając odgłosów ilustruje burzę farbami według własnego pomysłu.
Zadania dla chętnych:
6-latki: str. 39b
5-latki: str. 34a, b
4-latki: str. 48
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz