1. Posłuchajcie utworu A. Vivaldiego ,,Wiosna", poruszajcie się w rytm muzyki.
2. Wykonajcie wybraną przez Was techniką pracę plastyczną do tego utworu. Opowiedzcie rodzicom o tej pracy.
3. Zestaw zabaw ruchowych
– „Woreczki uczuć” – dziecko otrzymuje woreczek gimnastyczny lub chusteczkę. Stoi z woreczkiem na głowie i wyobraża sobie coś smutnego, idzie z woreczkami. Następnie układa woreczek między kolanami, wyobrażając sobie coś bardzo przyjemnego, radosnego i w taki sposób skacze, by woreczek nie wypadł. Następnie idzie w podporze tyłem z woreczkiem na brzuchu, wyobrażając sobie coś strasznego i maszeruje w podporze tak, by woreczek nie wypadł.
– „Koszyk emocji” – rodzic bierze piłkę, toczy ją do dziecka i zaczyna zdanie typu: lubisz, gdy…, jest ci smutno, gdy…, zaś dziecko chwyta piłkę, kończy zdanie i toczy do rodzica.
– „Tor przeszkód” – ustawiamy tor przeszkód z dostępnego sprzętu tak, by dziecko mogło wykonać: przeciąganie się, przejście na czworakach, rzut do celu czy przeskok z ugięciem kolan.
– „Kraina radości” – do słuchanej muzyki rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka, rysując spirale, figury geometryczne i inne dowolne kształty jednym palcem, kilkoma palcami albo całą dłonią. Potem zamieniamy się rolami.
4. „Wyczaruj obrazek” – rysujemy dziecku pojedynczo na kartce, np. koło, kwadrat, trójkąt, linie krzyżujące się, linię prostą lub falistą. Wspólnie zastanawiamy się, jaki obrazek może powstać z wybranej grafiki. Następnie dziecko wykonuje pracę wg swoich wyobrażeń.
Zadania dla chętnych:
6-latki: 23b - pisanie po śladzie, 28b - kącik grafomotoryczny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz