Wtorek 02.06. - Dzieci na świecie
1. Witajcie, przed nami ćwiczenia poranne:
2. Posłuchajcie wiersza W. Fabera ,,Dzieci świata". Wskażcie na mapie miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.
W. Faber
Dzieci świata
W Afryce w szkole ,na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Z czego śmiały się afrykńskie dzieci i dlaczego?
Gdzie mieszkają Eskimosi? (Nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą i zamiast niej używamy słowa Innuit.)
O czy nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
3. Porozmawiajcie z rodzicami o waszych podróżach, czy byliście już kiedyś za granicą, a może na innym kontynencie? Jakich ludzi tam spotkaliście, jak oni wyglądali? Czy mówiliście tym samym językiem? Co Was różniło od tych dzieci, a co było podobne?
4. Spróbujcie ułożyć puzzle - Dzieci świata
5. Posłuchajcie piosenki ,,Kolorowe dzieci" M. Jeżowskiej
Zadanie dla chętnych:
6-latki: str. 30a,b - Uzuipełnianie ilustracji, rozmowa o prawach, czytanie zdań, zapisywanie i obliczanie działań.
5-latki: str. 26a,b - rysowanie informacji o sobie.
4-latki: str. 41 - kolorowanie zgodnie z instrukcją, uzupełnianie rytmu.
3-latki: str. 33 - rysowanie po śladzie, kolorowanie, przeliczanie
5-latki: str. 26a,b - rysowanie informacji o sobie.
4-latki: str. 41 - kolorowanie zgodnie z instrukcją, uzupełnianie rytmu.
3-latki: str. 33 - rysowanie po śladzie, kolorowanie, przeliczanie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz