Witajcie! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o książkach. 😊
1. Zapraszam na poranną gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
2. Gdzie jest ,,f""? - Przygotujcie sobie liczmany w dwóch kolorach, mogą to być klocki, nakrętki itp.
Będą wymieniać słowa, które zawierają głoskę f, na początku, w środku lub na końcu. układamy tyle liczmanów ile usłyszymy głosek, w miejsce głoski f wstawiamy liczman w innym kolorze.
3.,,Fotelik" zabawa ruchowa - do tej zabawy będziemy potrzebować dwie osoby, siadamy jeden za drugim. osoba siedząca z tyłu obejmuje osobę z przodu ramionami i nogami, wspólnie kołyszemy się w foteliku. Po chwili następuje zmiana ról.
4. Posłuchajcie ,,Piosenki o czytaniu" https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA
,,Ulubiona książka" - zastanówcie się, jaka jest Wasza ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem i jaką historię w niej przedstawiono. Może wykonacie ilustrację do tej książeczki albo nakręcicie krótki filmik, w którym opowiecie o tej książeczce?
Zastanówcie się, z czego są zrobione książki? Mamy różne rodzaje książeczek papierowych, mogą być też książki elektroniczne – do czytania lub do słuchania.
Są różne rodzaje książek: albumy, atlasy, książki obrazkowe, komiksy, książki elektroniczne – e-booki i audiobooki.
,,Ulubiona książka" - zastanówcie się, jaka jest Wasza ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem i jaką historię w niej przedstawiono. Może wykonacie ilustrację do tej książeczki albo nakręcicie krótki filmik, w którym opowiecie o tej książeczce?
Zastanówcie się, z czego są zrobione książki? Mamy różne rodzaje książeczek papierowych, mogą być też książki elektroniczne – do czytania lub do słuchania.
Są różne rodzaje książek: albumy, atlasy, książki obrazkowe, komiksy, książki elektroniczne – e-booki i audiobooki.
Podzielimy teraz wyraz fotel na głoski. Przegłoskujcie wyraz fotel z rodzicami. Policzcie głoski.
Oto model głoskowy:
Co przypomina Wam kształt litery f,F?
Teraz czas na pisaną literę f, F. Zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery f, F i na jej miejsce na liniaturze.
Spróbujcie napisać literkę po śladzie, na plecach drugiej osoby i w powietrzu.
Wykonajcie tak jak poprzednim razem rysunek wybranego przez Was przedmiotu na głoskę f , narysujcie model sylabowy i głoskowy.
6. Zobaczcie jak Ubu poznaje literkę F.
7. „Będziemy robić papier” – praca plastyczna: doskonalenie umiejętności postępowania według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej.
Do tego zadania będziecie potrzebować: gazet, miski, wody.
1 dzień Rodzic przygotowuje z dziećmi materiały do pracy w następnym dniu.
Kolejność czynności:
1. darcie papieru na drobne kawałki.
2. wrzucanie ich do miski
3. zalewanie masy wodą.
Proszę, aby dzieci wykonały tę pracę zgodnie z instrukcją.
Masę zostawiamy w miskach do następnego dnia. Będzie ona potrzebna do wykonania papieru czerpanego.
Zadania dla chętnych:
6-latki: 5a - zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek, 5b - pisanie litery po śladzie, otaczanie pętlą, czytanie tekstu, wykonanie ilustracji.
5-latki: 5a - odnajdywanie na obrazku przedmiotów na f, rysowanie szlaczka, 5b - liczenie sylab, odczytywanie wyrazów.
4-latki: Wykonaj ilustrację do ulubionej książki lub narysuj jej bohatera.
3-latki: Wykonaj ilustrację do ulubionej książki lub narysuj jej bohatera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz