Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy
ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną
monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i
odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1
gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
1) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w
domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko.
Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela
Piquemala.
Bajka dostępna https://www.youtube.com/watch?v=xu9NJwjaLrA
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
· Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
· Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać
tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.
3) Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie
plakatu pt. „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz