1. Zaczynamy dzień od gimnastyki: https://www.youtube.com/watch?time_continue=178&v=4YFmTNqTfsU&feature=emb_logo
2. Wnętrze biblioteki - Kto z Was był już w bibliotece niech spróbuje opisać jak ona wygląda, kto jeszcze tam nie dotarł niech zerknie na zdjęcia i opisze wygląd sfotografowanej biblioteki.
3. Film edukacyjny ,,W bibliotece" https://www.youtube.com/watch?v=KH5L91H1504.
4. Czy wiesz już jak należy dbać o książki? Oto kilka porad:
5. Posłuchajcie wiersza B. Kossuth ,,Wielki skarb".
Wieki skarb
Barbara Stefania Kossuth
Mam przyjaciela – wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebyć cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
– Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój –
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń –
czym? – Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me –
najlepsi przyjaciele.
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebyć cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
– Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój –
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń –
czym? – Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me –
najlepsi przyjaciele.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Powiedźcie czego – zdaniem autorki – można dowiedzieć się z książek.
Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?
Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?
Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?
6. „Księgarnia”
Porozmawiajcie proszę z rodzicami, czym różni się księgarnia od biblioteki.
7. Księgarnia - zabawa matematyczna
Przygotujcie w domu stoisko z książkami, mogą to być np. kolorowanki, albumy, książki z obrazkami i komiksy. Możecie zrobić same na karteczkach banknoty i monety, lub wykorzystać banknoty np. z gier. Poproście rodziców, rodzeństwo, żeby na chwilę stali się księgarzami. Dzieci mają za zadanie kupić książki w dowolnych cenach. Spróbujcie policzyć ile wybrane przez Was książeczki będą kosztować. Pamiętajcie podczas zakupów o zwrotach grzecznościowych. Po zakupach opowiedzcie rodzicom, co sprawiło Wam trudność, a co było przyjemne podczas tej zabawy.
Udanych zakupów!!!
Zadania dla chętnych:
6-latki:str. 7a, b przeliczanie, odczytywanie, pisanie po śladzie, 8a - przeliczanie pieniędzy, 8b - czytanie i pisanie po śladzie, 9a,b - odczytywanie hasła, rysowanie drogi, porównywanie liczb
5-latki: str
4-latki: str 32 - Klasyfikowanie książek
3-latki: str 24 - W księgarni, otaczanie pętlą książek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz