Dzisiejszy temat zajęć: ,,Wiosenna pobudka"
1. Jeżeli to możliwe wyjdźcie na mały spacer po podwórku, możecie również przeprowadzić obserwację przez okno. Jakie zmiany obserwujemy w ostatnim czasie w przyrodzie? Czy pojawiły się jakieś zwiastuny wiosny? Jeżeli tak, zróbcie z rodzicami zdjęcie i mi prześlijcie. Poproście rodzica o przeczytanie wiersza:
Pierwiosnek
Władysław Broniewski
Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.
Witaj, witaj kwiatku biały,
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.
Stare wierzby nachyliły
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
,,Gdzie jest wiosna? Powiedz miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?"
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
,,Gdzie jest wiosna? Powiedz miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?"
Lecz on widać milczeć wolał.
O czym myślał - któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: ,,Jak tu ładnie..."
Zastanówcie się:
- O jakiej porze roku mowa w wierszu?
- Która pora roku była przed nią?
- Jaka będzie następna?
- Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wymienione w wierszu?
Spróbujcie opisać jak wyglądają przebiśniegi? Wiecie skąd pochodzi nazwa? Otóż te jedne z pierwszych kwiatków, zwiastujących rychłe nadejście wiosny, często muszą przebijać się przez śnieg.
2. W jak wazon.
Przyjrzyjcie się zapisowi litery w.
Podzielcie wyraz wazon na sylaby, wyklaszczcie: wa-zon. Ile mamy sylab?
Zadanie dla 5- i 6-latków:
Przegłoskujcie wyraz ,,wazon" z osobą dorosłą.
Przygotujcie sobie czerwone i niebieskie kwadraciki (o boku ok. 2 cm). Ułożymy model głoskowy, pamiętamy że samogłoski a, e, u, i, o, y zaznaczamy na czerwono, a spółgłoski (pozostałe litery alfabetu) na niebiesko.
Narysujcie proszę w waszych zeszytach wazon, a pod nim:
- dwa białe prostokąty (2 Sylaby)
- dwa białe prostokąty (2 Sylaby)
- model głoskowy ułożony powyżej.
Przyjrzyjcie się kształtowi litery ,,W, w" zapisanemu w Waszych książkach. Zwróćcie uwagę, na kierunek pisania litery. Napiszcie tą literę palcem po śladzie, następnie w powietrzu i palcem na stole lub dywanie. Za pomocą sznurka lub sznurowadła ułóżcie kształt litery ,,w".
3. Zadanie dla 6-latków: ćwiczenia część 3,
Zaznacz głoskę w w nazwach przedmiotów na obrazkach.
Napisz cyfry pod odpowiednimi wazonami, przeczytaj sylaby, napisz po śladzie i samodzielnie litery
Zadanie dla 5-latków: ćwiczenia część 3,
Rozpoznaj nową literę wśród innych liter. Wyodrębnianie z wyrazu podstawowego pierwszej głoski.
Wykonanie kart pracy str. 17.
4 i 3-latki realizują również tematykę ,,W marcu jak w garncu". Ponieważ nie na każdy dzień tygodnia mają kartę pracy proszę sobie podzielić materiał na cały tydzień. (4-latki od str. 10-13).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz